Kazimierz Denek, Edukacja pozalekcyjna i pozaszkolna


Kazimierz Denek, Edukacja pozalekcyjna i pozaszkolna

Autor: 

    0,00 zł 0,00 zł 0.0 PLN

    0,00 zł

    Ta kombinacja nie istnieje.


    Z recenzji prof. UAM dra hab. Jana Grzesiaka
    […] Problematyka książki wkracza na szeroki i atrakcyjny, ale zarazem
    wieloaspektowy obszar życia każdego człowieka. Czyniąc rozważania o
    edukacji szkolnej i pozaszkolnej Autor książki nie pominął istotnych
    elementów szeroko pojmowanego wychowania umysłowego.
    społeczno-moralnego, patriotycznego, estetycznego oraz zdrowotnego
    dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Wskazuje na istotne znaczenie i
    możliwości oddziaływań pedagogicznych wobec młodego pokolenia poprzez
    celowo zajęcia pozalekcyjne i zajęcia pozaszkolne.Dokonywanie wszelkich
    zmian w edukacji pociąga za sobą konieczność dostosowywania się
    realizatorów tych zmian, czyli przede wszystkim nauczycieli. Jeśli stan
    gotowości nauczycieli do wdrażania nowych rozwiązań jest
    niewystarczający istnieje duże prawdopodobieństwo występowania na
    gruncie praktyki szkolnej przejawów anomii, czyli nierespektowania
    określonych norm i reguł, które są konieczne dla funkcjonowania danego
    wycinka rzeczywistości. Profesor dostarcza czytelnikom gruntownych
    podstaw teoriopoznawczych do edukacji, a szczególnie edukacji
    pozalekcyjnej i pozaszkolnej.[…] Wnikliwe wczytywanie się w treść,
    prawie studiowanie całej książki, prowadzi do refleksji, że Autor jakby
    na nowo odkrył sedno zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w dobie
    społeczeństwa wiedzy. Zajęcia „poza ławką szkolną” stanowią w ujęciu
    Autora istotny wkład dla wiedzy podmiotu edukacji, służąc doskonaleniu i
    rozszerzaniu rozmaitych kompetencji zarówno dzieci, młodzieży szkolnej
    jak i dorosłych. Są więc one zarazem formą aktywności prowadzącą do
    mistrzostwa zawodowego i zaspokajania indywidualnych potrzeb każdego
    człowieka. W ten sposób tematyka książki rozprzestrzenia się także na
    grunt andragogiki i pedeutologii, co czyni recenzowaną książkę wyjątkowo
    wartościową i aktualną.


    Ilość stron:
    ISBN/ISSN: 978-83-60038-10-9