Czasopismo
Puls Uczelni
Pismo zostało powołane w 2004 r. Publikuje aktualności dotyczące Uczelni, teksty przygotowane przez studentów, wywiady ze studentami i absolwentami naszej Uczelni oraz informacje przydatne w czasie nauki. Zachęcamy do publikowania tekstów. Zainteresowanych prosimy o kontakt na adres wydawnictwo@pam.poznan.pl
Publikuj razem z Pulsem Uczelni
Opublikuj swój artykuł w czasopiśmie „Puls Uczelni” i podziel się swoją wiedzą z szerokim gronem czytelników! Nasze czasopismo to doskonała platforma do prezentacji wyników badań, analiz i opinii na różnorodne tematy. Zapewniamy profesjonalną recenzję, wsparcie redakcyjne i szeroką dystrybucję, co zwiększy rozpoznawalność Twojej pracy i wzmocni Twój dorobek naukowy. Dołącz do grona autorów „Pulsu Uczelni” i kształtuj przyszłość nauki!
Publikując u nas, stajesz się częścią dynamicznie rozwijającej się społeczności akademickiej, która dąży do ciągłego rozwoju i poszerzania horyzontów naukowych.
Wydawnictwo
Usługi Wydawnictwa PAM
Wraz z rozpoczęciem działalności w 2004 r. przez Wyższą Szkołę Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu (obecnie Poznańską Akademię Medyczną – PAM) zostało także powołane do życia Wydawnictwo Naukowe. Stawia sobie ono za cel publikowanie dorobku naukowego i dydaktycznego pracowników naukowych PAM oraz innych pracowników nauki polskiej i obcej, którzy wyrażą chęć współpracy.
Redakcja
Arcu aliquam ullamcorper in sed sit. Leo egestas purus consectetur lacus in lacus adipiscing.
Projekty graficzne
Przygotowanie projektów graficznych (m.in. projekty okładek, plakatów, zaproszeń, wizytówek, kart świątecznych)
Skład i druk
Skład komputerowy, drukowanie książek, podręczników, skryptów
Publikacja
PAM zajmuje się wydawaniem publikacji naukowych z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, nauk medycznych
Książki wydane nakładem PAM
Przedstawiamy książki wydane nakładem i z pomocą Poznańskiej Akademii Medycznej.
Najważniejsze informacje o wydawnictwie
Informator Wydawnictwa PAM
Etyka wydawcy
Wydawnictwo Poznańskiej Akademii Medycznej im. Księcia Mieszka I w Poznaniu zawsze stosuje najwyższe standardy publikacyjne i kieruje się ponadto ogólnie przyjętymi zasadami etyki wydawniczej, mającymi na celu stanowcze przeciwdziałanie zabronionym praktykom publikacyjnym. W zakresie etyki publikacyjnej i rzetelności naukowej kieruje się wytycznymi Comittee on Publication Ethics (COPE), a procedura recenzowania oparta jest na wskazaniach Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Publikacje które są zgłoszone do wydawnictwa zostaną najpierw zweryfikowane pod kątem ogólnie przyjętych zasad etyki wydawniczej zgodnie z posiadaną wiedzą przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi.
Do obowiązków WYDAWCY należy:
- przestrzeganie obowiązujących powszechnie standardów wydawniczych oraz zasad etyki wydawniczej i zapobieganie praktykom niezgodnym z przyjętymi standardami,
- obiektywna i merytoryczna ocena tekstów na podstawie opinii zawartych w recenzjach naukowych. Głównym kryterium oceny tekstów są jego wartość naukowa, oryginalność ujęcia tematu oraz przejrzystość wywodu,
- zachowanie tajemnicy wydawniczej, tj. nieujawnianie informacji na temat zgłoszonych publikacji osobom nieupoważnionym,
- przeciwdziałanie konfliktom interesów autorów, redaktorów i tłumaczy.
Do obowiązków REDAKTORA NAUKOWEGO należy:
- podejmowanie decyzji, które materiały zostaną opublikowane. Podstawowym kryterium przy przyjmowaniu tekstów powinny być: wartość naukowa pracy, oryginalność ujęcia tematu oraz przejrzystość wywodu.
- zapewnienie rzetelności naukowej publikowanych prac. W przypadku podejrzeń o nieuczciwe praktyki (szczególnie plagiat, fałszowanie wyników badań) redaktor naukowy powinien wycofać tekst z publikacji zbiorowej.
- upewnienie się, że współautorzy pracy zbiorowej akceptują poprawki wynikające z redakcji naukowej.
WYDAWCA i REDAKTOR NAUKOWY mają prawo do wycofania publikacji po jej wydaniu, jeżeli:
- pojawią się dowody świadczące o braku wiarygodności wyników badań i/lub fałszowaniu danych, jak również w przypadku popełnienia niezamierzonych błędów (np. błędy metodologiczne, błędy w obliczeniach);
- praca nosi znamiona plagiatu bądź narusza zasady etyki wydawniczej.
Do obowiązków AUTORA należy:
- zapewnienie rzetelności i oryginalności przedstawionych w publikacji wyników badań,
- umożliwienie identyfikacji źródeł cytowanych w pracy badań,
- udzielenie dostępu do prezentowanych w pracy danych nawet po publikacji tekstu,
- pozyskanie praw do zamieszczenia w publikacji wszystkich praw osób trzecich w tym do ilustracji, tabel, grafów, cytatów, etc.
- w przypadku publikacji wieloautorskich, ujawnienie wkładu poszczególnych autorów w ich powstanie oraz przeciwdziałanie przypadkom nierzetelności naukowej,
- załączenie do pracy bibliografii, uwzględniającej publikacje, które zostały przez niego wykorzystane w tekście, niezwłoczne poprawienie wszystkich błędów merytorycznych w tekście, wskazanych przez redaktora na każdym etapie procesu wydawniczego bądź odkrytych przez autora już po publikacji pracy.
Do obowiązków RECENZENTA należy:
- upewnienie się, że między nim a AUTOREM recenzowanej publikacji nie zachodzi konflikt interesów.
- terminowe wykonanie zleconej recenzji. Recenzent zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić wydawcę o trudnościach z dotrzymaniem wyznaczonego terminu,
- zachowanie poufności. Recenzent nie może ujawniać recenzowanych prac osobom, które nie biorą udziału w procesie wydawniczym.
- obiektywna ocena przedłożonej pracy poparta odpowiednią argumentacją.
- niezwłoczne zgłoszenie WYDAWCY fragmentów tekstu, co do których zachodzi podejrzenie nierzetelności naukowej oraz wskazanie na podobieństwo do innych prac noszące znamiona plagiatu.
Do obowiązków TŁUMACZA należy:
- wykorzystanie dostępnej mu wiedzy i umiejętności w celu zapewnienia najwyższej jakości przekładu,
- terminowe wykonanie zlecenia. Tłumacz zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić WYDAWCĘ o trudnościach z dotrzymaniem wyznaczonego terminu,
- w przypadku tłumaczenia kolejnego wydania publikacji, upewnienie się, że nie doszło do plagiatu istniejącego przekładu.
- upewnienie się, że tłumaczenie nie narusza praw osób trzecich do zawartych w tekście materiałów.
Wydawnictwo dokłada wszelkich starań, by przeciwdziałać niedopuszczalnym praktykom publikacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem:
- zduplikowanej publikacji,
- plagiatu,
- sfabrykowania danych,
- autorstwa widmo,
- autorstwa gościnnego.
Procedura wydawnicza
Wydawnictwo Poznańskiej Akademii Medycznej im. Księcia Mieszka I w Poznaniu zawsze stosuje najwyższe standardy publikacyjne i kieruje się ponadto ogólnie przyjętymi zasadami etyki wydawniczej, mającymi na celu stanowcze przeciwdziałanie zabronionym praktykom publikacyjnym. W zakresie etyki publikacyjnej i rzetelności naukowej kieruje się wytycznymi Comittee on Publication Ethics (COPE), a procedura recenzowania oparta jest na wskazaniach Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Autorów zainteresowanych wydaniem publikacji w Wydawnictwie Naukowym PAM prosimy o zapoznanie się z zasadami współpracy Autora z Wydawnictwem. Zgłoszenie po dokładnym wypełnieniu należy złożyć w Wydawnictwie oraz przesłać w dokumencie programu Word na adres wydawnictwo@pam.poznan.pl
Zasady współpracy Autora z Wydawnictwem i wskazówki techniczne dla autorów zamierzających opublikować swoje prace w Wydawnictwie Naukowym PAM
I. Ogólne zasady współpracy z Autorem
Niezbędnym krokiem, który musi podjąć Autor zainteresowany opublikowaniem jego dzieła, jest złożenie w Wydawnictwie bądź w wniosku wydawniczego –można go otrzymać w siedzibie Wydawnictwa, na stronie Internetowej Wydawnictwa lub poprzez pocztę mailową. W przypadku monografii wieloautorskich, osobą, która powinna wypełnić taki wniosek i kontaktować się z Wydawnictwem w kwestiach dotyczących książki, jest Redaktor naukowy. Publikacja umieszczana jest w planie wydawniczym po zatwierdzeniu przez Władze Uczelni wniosku wydawniczego oraz dostarczeniu przez Autora (lub Redaktora) kompletu materiałów (lub określeniu przez niego terminu ich złożenia). Po rozpoczęciu prac nad książką szczegółowe kwestie jej dotyczące omawiane będą na indywidualnych spotkaniach. Opracowania ukazujące się w wydawnictwie obowiązkowo poddawane są recenzji naukowej. Czas oczekiwania na wydanie publikacji wynosi ok. pół roku (może on ulegać zmianom w zależności od zawartości planu wydawniczego).
II. Co należy dostarczyć do Wydawnictwa przed rozpoczęciem prac redakcyjnych?
Ostateczna i kompletna wersja pracy powinna być złożona w postaci:
- dwustronnego wydruku komputerowego
- oraz zgodnej z wydrukiem wersji elektronicznej na nośniku elektronicznym (opisana nazwiskiem, tytułem i datą płyta CD lub flashdrive)
- Układ materiałów w dziele składanym do wydania:
- strona tytułowa (autor, tytuł, ew. redaktor naukowy w dziele zbiorowym lub czasopiśmie naukowym)
- strona redakcyjna (komitet redakcyjny czasopisma)
- spis treści (uwzględniający także wszystkie materiały uzupełniające, w tym streszczenie i indeksy)
- wykaz skrótów
- wstęp/przedmowa
- tekst główny wraz z przypisami (oraz materiałami ilustracyjnymi, z podaniem dokładnej lokalizacji w tekście, jeśli nie zostały wcześniej wkomponowane we właściwe miejsca)
- aneks
- przypisy i bibliografia (opisy bibliograficzne należy podawać w jednolitej formie i konsekwentnie stosować wybrany sposób zapisu; patrz: załącznik z przykładowymi zapisami przypisów i bibliografii)
- słownik terminów
- indeksy (jeśli sporządzić je ma Wydawnictwo, Autor udzieli wszelkiej niezbędnej pomocy merytorycznej)
- wykaz ilustracji, tabel itp.
- streszczenie (w wersji angielskiej i/lub polskiej)
III. Wskazówki techniczne dotyczące przygotowania materiałów dla Wydawnictwa
- Wymagania dotyczące wersji elektronicznej tekstu oraz wydruku komputerowego:
- cała praca w jednym pliku (nazwa pliku powinna zawierać nazwisko autora/redaktora oraz tytuł pracy)
- materiał ilustracyjny (zdjęcia, wykresy, schematy, tabele) zamieszczone w stosownych miejscach w tekście głównym oraz dodatkowo w oddzielnych plikach
- wszystkie tytuły i śródtytuły czcionką pogrubioną w osobnych wierszach
- przypisy z odnośnikami w indeksie górnym (wprowadzonymi automatycznie, z użyciem odpowiedniej funkcji programu Word)
- w przypadku prac wieloautorskich lub zbiorowych wszystkie teksty ujednolicone do jednej wersji programu Word
- ujednolicona i ciągła numeracja stron; w pracach zbiorowych dopuszcza się wykonanie ciągłej numeracji na wydruku pismem odręcznym pliki tekstowe w formacie rtf lub doc (Word 2010 lub wyższy, ponadto fonty specjalne)
- czcionka 12-punktowa Times New Roman, z interlinią 1,5 wiersza marginesy 2,5 cm wydruk jedno- lub dwustronny na papierze formatu A4 2.
- Materiały ilustracyjne winny mieć dobrą jakość oraz ujednoliconą formę i opisy:
- fotografie w osobnych plikach w formacie JPG lub TIFF (o rozdzielczości co najmniej 300 dpi) lub w postaci oryginałów dobrej jakości, umożliwiającej wykonanie skanów
- wykresy przygotowane w programie Microsoft Word lub Microsoft Excel (jeśli w trakcie prac redakcyjnych muszą być poddane dodatkowej obróbce)
- rysunki w postaci wektorowej przygotowane i przekazane w formacie EPS lub AI
- jeżeli ze względów finansowych materiał ilustracyjny pierwotnie przygotowany w wersji barwnej (mapy, wykresy, schematy itp.) ma być zamieszczony w pracy jako czarno-biały, powinien być tak przygotowany przez Autora , aby był wystarczająco czytelny w druku czarno-białym.
Praca składana do wydania po poprawkach porecenzyjnych winna zawierać także notkę informacyjną, która zamieszczona zostanie w zapowiedziach wydawniczych oraz na stronie www.
IV. Spotkania z Autorem podczas pracy nad książką
Po zaaprobowaniu pracy do wydania Autor (lub Redaktor naukowy tomu) zostanie poproszony o spotkania z redakcją oraz wykonanie korekty autorskiej.
Autor (lub Redaktor naukowy tomu) zostanie poproszony o spotkania z redaktorem prowadzącym książkę ze strony Wydawnictwa oraz wykonanie korekty autorskiej. Liczba spotkań jest ustalana indywidualnie, w zależności od charakteru i objętości publikacji oraz staranności jej przygotowania przez autora i zgodności z wytycznymi zawartymi w niniejszym dokumencie.
- Na spotkaniach z Autorem (lub Redaktorem) omawia się kwestie związane z:
- terminarzem prac wydawniczych,
- adjustacją i redakcją wykonaną w wydawnictwie,
- uwagami i sugestiami recenzenta,
- formatem, okładką i opracowaniem graficznym książki,
- ewentualnymi brakami lub nieścisłościami,
- umową wydawniczą i honorarium,
- egzemplarzami promocyjnymi i dystrybucją.
- Korekta autorska.
Obowiązkiem Autora lub Redaktora książki jest dokonanie korekty autorskiej. Pozwala ona wyeliminować błędy niezauważone wcześniej lub powstałe podczas prac redakcyjnych. Na tym etapie dopuszcza się uzasadnione merytorycznie drobne uzupełnienia lub uszczuplenia fragmentów książki, o ile poprawki te nie naruszają zasadniczego układu tekstu. Dokonywanie większych zmian na ogół wpływa na termin i koszt wydania pracy. W przypadku prac zbiorowych za korektę autorską odpowiada Redaktor tomu (w tym za przekazanie tekstów Autorom).
Wydawnictwo dopuszcza wykonanie korekty autorskiej przez Redaktora tomu. Jeśli Autor nie dotrzyma ustalonego, określonego w umowie, terminu zwrotu korekty autorskiej, Wydawnictwo uznaje, że wyraża on zgodę na wydanie pracy w formie przekazanej do korekty autorskiej bez żadnych poprawek.
Po składzie i korekcie Autor (lub Redaktor) otrzymuje do zatwierdzenia wydruki próbne książki i okładki. Powinien skontrolować szczególnie układ książki, okładkę i stronę redakcyjną. Po podpisaniu publikacji do druku oraz złożeniu przez Autora podpisu na stronach tytułowych i stronie redakcyjnej oraz na okładce, żadne zmiany nie są już możliwe.
V. Ogólne wskazówki dla Redaktora naukowego pracy zbiorowej
Proces wydawniczy tomu rozpoczyna się od momentu dostarczenia do Wydawnictwa KOMPLETU materiałów z naniesionymi po pozytywnej recenzji poprawkami
Redaktor naukowy:
- przygotowuje szczegółową instrukcję dla autorów, w której określa układ artykułu i jego elementy składowe
- dostarcza do Wydawnictwa umowy z Autorami poszczególnych tekstów w publikacji
- weryfikuje teksty pod względem merytorycznym (m.in. terminologia, pisownia nazwisk, bibliografia); artykuły powinny zawierać takie same elementy składowe o jednorodnym układzie i nazewnictwie (szczególnie dotyczy to bibliografii, przypisów, aneksów i streszczeń)
- przekazuje do Wydawnictwa skompletowany tom z ostatecznym spisem treści i (jeśli taki jest wymóg serii) streszczenia obcojęzyczne lub abstrakty w jęz. angielskim do każdego artykułu; całość w postaci wydruku i odpowiadającej wydrukowi wersji elektronicznej (+ fonty specjalne użyte przez autorów)
- przygotowuje notki informacyjne o książce i/lub autorach
- podczas procesu wydawniczego współpracuje z redakcją w Wydawnictwie, jest pośrednikiem między Autorami artykułów a Redakcją, rozstrzyga wszystkie wątpliwości i udziela odpowiedzi na pytania związane z publikacją.
Redaktor naukowy zobowiązany jest do przekazania autorom teksty do korekty autorskiej.
VI. Dane kontaktowe
Wydawnictwo Naukowe PAM
ul. Bułgarska 55, bud. C, pok. 8
60-320 Poznań
e-mail: wydawnictwo@pam.poznan.pl
Procedura recenzji
Procedura recenzyjna
Jako wydawca publikacji naukowych PAM prowadzi działalność wydawniczą zgodnie przyjętymi standardami wydawniczymi oraz obowiązującymi przepisami krajowymi i międzynarodowymi. Wydawnictwo Naukowe PAM stosuje standardy etyczne zalecane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW) i opracowane przez Committee on Publication Ethics (COPE).
Procedura recenzji monografii
Dobór i wyznaczanie recenzenta
- Recenzentem publikacji jest wyznaczany przez Radę Wydawniczą samodzielny pracownik nauki (dr habilitowany lub profesor tytularny) posiadający uznany dorobek w dziedzinie, w ramach której znajduje się problematyka książki.
- Recenzent książki zatrudniony jest w ośrodku naukowym w Polsce lub za granicą – innym, niż ten, który reprezentuje autor książki, wyjątkiem może być sytuacja, kiedy grono specjalistów w dziedzinie recenzowanej pracy jest bardzo wąskie.
- W przypadku prac o charakterze interdyscyplinarnym wyznaczonych jest przynajmniej dwóch recenzentów.
- Autor książki nie ma wpływu na dobór i wyznaczanie recenzenta.
- Recenzent i autor książki nie mogą pozostawać ze sobą w bliskich relacjach zawodowych lub osobistych – wykluczony jest jakikolwiek tzw. „konflikt interesów”.
- Recenzent i autor nie mogą być współautorami powstałej wcześniej publikacji, ani współredaktorami tej samej pracy zbiorowej.
- W przypadku monografii habilitacyjnych lub monografii profesorskich recenzentem nie może być promotor rozprawy doktorskiej autora.
Zalecenia dla recenzentów
- Recenzent, na podstawie przedstawionych informacji o autorze i tekście, podejmuje decyzję o recenzowaniu monografii, uwzględniając swoje kompetencje merytoryczne i termin sporządzenia recenzji
- Wyznaczony recenzent powinien zawiadomić Wydawnictwo Naukowe PAM o jakimkolwiek tzw. „konflikcie interesów” i zrezygnować w takim przypadku z wykonania recenzji
- Uznanie przez recenzenta, iż praca nie spełnia kryteriów akademickości i nie kwalifikuje się do druku nie powinno w żadnym przypadku skutkować rezygnacją z wykonania recenzji – w takim przypadku powinien on przygotować dobrze uzasadnioną recenzję z konkluzją negatywną
- Recenzja musi mieć formę pisemną i nie może stanowić jedynie opisu recenzowanej pracy, lecz jej pogłębioną i dobrze uzasadnioną ocenę wraz z jednoznaczną konkluzją
- W przypadku postulowania wprowadzenia zmian do recenzowanej książki recenzent może wnioskować o uzyskanie wglądu w jej zmienioną wersję, aby podjąć ostateczną decyzję w kwestii rekomendowania jej do druku i wyrażenia zgody na zamieszczenie swojego nazwiska w książce jako recenzenta
- Recenzenta obowiązuje zasada poufności, nie może on konsultować treści swojej recenzji, a także w żaden sposób upowszechniać jej treści.
Zalecenia dla Autora
- Po wyznaczeniu przez Wydawnictwo recenzenta autor nie ma prawa wnioskować o jego zmianę
- Autor nie ma prawa wnioskowania o zmianę recenzenta po otrzymaniu tekstu recenzji
- Autor musi pisemnie ustosunkować się do treści recenzji
- Autor powinien poprawić tekst zgodnie z uwagami recenzenta lub pisemnie wyjaśnić, dlaczego nie zamierza uwzględnić danej uwagi. Recenzent otrzymuje do wglądu treść odpowiedzi autora
Procedura recenzji w czasopiśmie naukowym
Etap 1
Po wpłynięciu artykułu następuje jego wstępna ocena (przez redaktora tematycznego bądź/i naczelnego czasopisma) dotycząca zgodności treści artykułu z tematyką oraz spełnienia wymogów formalny (m.in. objętość, redakcja tekstu, cytowania, jakość elementów graficznych, streszczenie). W przypadku publikacji współautorskich konieczne jest precyzyjne określenie udziału poszczególnych autorów w realizacji danego dzieła i złożenie przez nich stosownego oświadczenia (o wkładzie autora/autorów). Autor/zy jest/są zobowiązany/i do wypełnienia oświadczenia o niepublikowaniu w innym wydawnictwie tekstu złożonego do danego czasopisma. Stosowne oświadczenia dostępne są w dziale: wskazówki dla autorów – oświadczenia.
Pozytywna ocena w I etapie skutkuje przekazaniem artykułu do właściwej recenzji.
Etap 2
Do każdej publikacji powoływanych jest co najmniej dwóch recenzentów, zatrudnionych w wiodących uczelniach w Polsce i za granicą, spoza jednostki naukowej afiliowanej przez autora artykułu. W uzasadnionych przypadkach dla autorów spoza Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji, recenzentem może być pracownik naukowy Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji. Recenzje są wykonywane w systemie „double-blind review proces” (autorzy i recenzenci nie znają swoich tożsamości). Recenzent powinien wypełnić stosowną deklarację. Recenzje mają formę pisemną i kończą się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji (w obecnej formie albo po uwzględnieniu uwag recenzenta) lub jego odrzucenia. Formularz recenzji jest dostępny na stronie internetowej. Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji lub numerów wydań czasopisma nie są ujawnione. Raz w roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości listę współpracujących recenzentów. Lista recenzentów za poprzednie lata zamieszczona jest również na stronie internetowej czasopisma.
Etap 3
Warunkiem opublikowania artykułu są dwie pozytywne recenzje. Recenzję uznaje się za negatywną przede wszystkim, gdy niedostateczny jest poziom merytoryczny artykułu, tytuł opracowania całkowicie nie odpowiada jego treści; treść opracowania nie dotyczy zagadnień związanych z tematyką zeszytu naukowego oraz wybór źródeł nie jest właściwy i aktualny.
W razie otrzymania jednej pozytywnej i jednej negatywnej recenzji praca kierowana jest do trzeciego recenzenta, którego opinia jest wiążąca
Inne zasady ogólne
- Nieprzyjmowane są recenzje niespełniające merytorycznych i formalnych wymagań recenzji naukowej
- W przypadku braku rekomendacji do druku – po wprowadzeniu przez autora postulowanych przez recenzenta zmian, praca zostaje ponownie skierowana do recenzenta w celu przedstawienia przez niego ostatecznej opinii dotyczącej wydania książki
- Wydawnictwo archiwizuje zarówno recenzje, jak i odpowiedzi autora
- Recenzje sporządzane są na podstawie stosownych formalnych umów z recenzentami.
Informacje dla autorów
Zasady współpracy
Wydawnictwo Naukowe PAM powstało w celu publikowania dorobku naukowego pracowników Uczelni oraz skryptów niezbędnych dla jej studentów. Pierwszeństwo w druku mają książki wykładowców PAM. Istnieje również możliwość publikacji (na specjalnych warunkach) opracowań naukowych autorów nie związanych z WSPiA, o ile zaproponowane przez nich tytuły odpowiadają profilowi Szkoły lub potrzebom jej studentów.
- Publikacja umieszczana jest w planie wydawniczym po akceptacji Rady Wydawniczej i zatwierdzeniu przez Władze Uczelni oraz dostarczeniu przez Autora (lub Redaktora) kompletu materiałów (lub określeniu przez niego terminu ich złożenia). Po rozpoczęciu prac nad książką szczegółowe kwestie jej dotyczące omawiane będą na indywidualnych spotkaniach.
- Opracowania ukazujące się w wydawnictwie obowiązkowo poddawane są recenzji naukowej.
- Czas oczekiwania na wydanie publikacji wynosi ok. pół roku (może on ulegać zmianom w zależności od zawartości planu wydawniczego). Skrypty do zajęć mających rozpocząć się od nowego roku akademickiego należy zgłosić do planu wydawniczego i złożyć w wydawnictwie odpowiednio wcześniej.
Wskazówki techniczne dotyczące przygotowania materiałów dla Wydawnictwa:
System antyplagiatowy
Wydawnictwo PAM dba o zapewnienie rzetelności naukowej publikowanych prac i dokłada wszelkich starań, by przeciwdziałać niedopuszczalnym praktykom publikacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem zduplikowanej publikacji i plagiatu.
Każdy autor składa Oświadczenie o oryginalności nadesłanej pracy.
W przypadku podejrzeń o nieuczciwe praktyki recenzent, redaktor naukowy oraz członkowie Rady Naukowej wnioskują o wycofanie tekstu.
Akademia Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu korzysta z Jednolitego Systemu Antyplagiatowego oraz Plagiat.pl
Warunki zakupów
Publikacje wydane w Poznańskiej Akademii Medycznej im. Księcia Mieszka I w Poznaniu można nabywać osobiście w siedzibie Biblioteki PAM (ul. Świerzawska 18, pokój 024) lub korespondencyjnie przesyłając zamówienie na adres biblioteka@pam.poznan.pl lub wydawnictwo@pam.poznan.pl.
Biblioteka czynna jest w godzinach:
poniedziałek nieczynne
wtorek 8:00 do 15:00
środa 8:00 do 15:00
czwartek nieczynne
piątek 8:00 do 15:00
sobota 8:00 do 15:00
niedziela 8:00 do 14:00
Rada wydawnicza i kontakt
Rada wydawnicza PAM
dr inż. Włodzimierz Usarek, prof. PAM (przewodniczący)
dr Andrzej Bolewski, prof. PAM
prof. dr hab. Bolesław Andrzejewski
prof. dr hab. Zdzisław Gregorek
dr Anna Zbaraszewska
prof. dr hab. Idzi Siatkowski
dr Andriy Malovychko
dr Joanna Łupicka
dr Anna Gapińska
dr Andrzej Nowakowski
dr Remigiusz Tritt
dr Bernard Kimel
dr Jacek Biernacki
mgr Krzysztof Kostewicz
dr Aleksandra Załustowicz
dr Paulina Wiśniewska
dr Lidia Huber
dr Artur Salomon
dr Bogusław Bałuka
Kontakt
61 646 02 32
wydawnictwo@pam.poznan.pl
ul. Bułgarska 55, pokój 115
Godziny pracy:
wtorek – czwartek 8:00 – 13:00