Wybrane problemy psychospołecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju. Profilaktyka – diagnoza – terapia, red. Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak
Praca ta jest wynikiem studiów, przemyśleń i analiz autorów, którzy z
różnych perspektyw, przez pryzmat własnych doświadczeń ujmują
zagadnienia rozwoju oraz wspomagania i wspierania dziecka o specjalnych
potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Porusza szereg istotnych wątków,
ale nie daje jednoznacznych odpowiedzi. Ma raczej skłonić do refleksji,
zachęcić do poszukiwania własnych strategii działania na rzecz dzieci
wymagających szczególnego wsparcia. Kierujemy ją przede wszystkim do
pedagogów, nauczycieli i wychowawców, terapeutów, studentów kierunków
pedagogicznych, psychologicznych, nauczycielskich, a także do rodziców
dzieci z utrudnieniami w rozwoju. Jest ona wyrazem naszych poszukiwań
skutecznego i jednolitego systemu wspomagania dziecka i jego rodziny,
choć nie jest ona koncepcją uniwersalną i jedynie słuszną. Stanowi
raczej głos w dyskusji i próbę pokazania wieloaspektowości i złożoności
tego zagadnienia. Oddając pracę w ręce Czytelnika pragniemy zarysować
kierunki dalszych dociekań i analiz.