Postgraduate studies
Take the next step! Choose postgraduate studies at ANSM and achieve your dream profession!
For whom
The postgraduate study offer in Poznań is aimed at bachelor’s and master’s degree holders – it is not a type of master’s studies.
Duration
Each of the offered postgraduate study programs varies in the number of semesters (usually 2 or 3).
Benefits
Postgraduate studies allow for acquiring specialized competencies and further development of skills.
Postgraduate study offer in Poznań
Postgraduate studies represent a special stage in education. On the one hand, they serve to acquire specialized knowledge and qualifications in a chosen, narrow field. Learning progresses faster than in traditional studies, with a strong emphasis on developing specific practical skills. On the other hand, it is important to note that a significant element of such studies is integration with the professional environment, as well as exchanging experiences and understanding the perspectives of others connected to the profession. This is also the case in the postgraduate studies at PAM.Our programs attract individuals who often already have substantial professional experience, and PAM can serve as a link, allowing them to combine the desire to gain new knowledge and documented professional qualifications with creative exchanges of ideas and expanding their network of contacts.For each of the offered programs, we have assembled a proven team of qualified specialists and experienced practitioners, valued by our graduates. Each study cycle ends with a diploma exam, usually in the form of a project presentation and discussion of assigned questions. Some programs can be studied concurrently. All classes are conducted in a part-time format—only on Saturdays and Sundays (meetings are usually organized every two weeks).
Przygotowanie pedagogiczne - studia podyplomowe
Cel
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania pedagogiczno-psychologicznego i dydaktycznego, niezbędnego do pracy w zawodzie nauczyciela, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Słuchacze uzyskują uprawnienia do pracy w charakterze nauczyciela przedmiotu lub prowadzenia zajęć, w zakresie którego ukończyli już studia pierwszego lub drugiego stopnia (np. matematyka, biologia, historia, logopedia, psychologia itp.), na wszystkich etapach edukacyjnych.
Target audience
Absolwenci dowolnych studiów wyższych (osoby z dyplomem licencjata, magistra lub inżyniera) posiadający zdobyte w toku dotychczasowej edukacji i/lub praktyki zawodowej przygotowanie merytoryczne do nauczania wybranego przedmiotu, lecz nie posiadający kwalifikacji pedagogicznych koniecznych do wykonywania zawodu nauczyciela w szkołach oraz placówkach oświatowych i oświatowo-wychowawczych.
Osoby aktywne zawodowo w szeroko-pojętej branży szkoleniowej i edukacyjnej, chcące zapewnić najwyższy późnym swoich usług, a także poszerzyć swoje umiejętności warsztatowe oraz wiedzę psychologiczno-pedagogiczną związaną z przekazywaniem wiedzy oraz uczeniem się.
Osoby planujące podjąć zatrudnienie na stanowiskach, na których wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego (np. pedagog szkolny, psycholog szkolny, wychowawca w świetlicy, internacie, bursie, opiekun, trener, instruktor, nauczyciel bibliotekarz), które w dotychczasowym toku studiów nie zdobyły takiego przygotowania.
Program nauczania
330 godzin dydaktycznych
150 godzin praktyk w placówce oświatowej*
* praktyka może być realizowana w aktualnym miejscu zatrudnienia Słuchacza
Treść nauczania
Treści nauczania podzielone są na następujące bloki przedmiotów, zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r, obejmujące przykładowe przedmioty podane w nawiasach:
• Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne – w zakresie psychologii (psychologia ogólna, psychologia społeczna i wychowawcza, psychologia rozwoju człowieka, psychologia komunikacji)
• Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne – w zakresie pedagogiki (pedagogika ogólna, zaburzenia rozwoju i zachowania, organizacja, funkcjonowanie i podstawy prawne systemu oświaty)
• Podstawy dydaktyki i emisja głosu
• Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć (podstawa programowa przedmiotu, metodyka nauczania przedmiotu, kompetencje i role nauczyciela, planowanie lekcji, formy i rodzaje aktywności klasowej, środki dydaktyczne, ewaluacja w dydaktykach przedmiotowych, korekta błędów)
Egzamin dyplomowy
Studia kończą się egzaminem dyplomowym w postaci prezentacji wybranej przez Słuchacza lekcji dyplomowej przeprowadzonej podczas praktyki zawodowej. Słuchacz może przygotować do prezentacji materiały multimedialne lub inne pomoce dydaktyczne. Po prezentacji Słuchacz odpowiada na 3 pytania dotyczące: 1) lekcji dyplomowej; 2) dydaktyki przedmiotu; 3) losowe pytanie z zakresu całego programu studiów – lista pytań podana co najmniej 14 dni przed egzaminem do wiadomości Słuchaczy.
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
Czesne:
semestry: 3
raty: 15
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 270zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 10 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej
i wczesnoszkolnej - studia podyplomowe
Cel
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania dydaktycznego, niezbędnego do prowadzenia zajęć z języka angielskiego w przedszkolu oraz klasach I – III. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 lutego 2017 r. jako jeden z celów w Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego wymienia „przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym”. Oznacza to, iż przedszkole w ramach organizowanej działalności opiekuńczo-wychowawczej i dydaktycznej powinno zapewnić kadrę wykwalifikowaną do nauczania języka obcego. Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym językiem nauczanym w przedszkolu jest język angielski.
Studia podyplomowe Dydaktyka Języka Angielskiego w Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej stanowią uzupełnienie kwalifikacji nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych o treści konieczne do realizacji zadań nauczyciela języka angielskiego. Ponadto studia te stanowią również uzupełnienie edukacji nauczycieli języka angielskiego, którzy dotąd nie pracowali z dziećmi w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym, a chcieliby zdobyć kwalifikacje dydaktyczne dla tego etapu edukacyjnego.
Należy przy tym pamiętać, że Ustawodawca zobowiązuje nauczycieli języka angielskiego w przedszkolu i klasach I-III, którzy nie ukończyli studiów filologicznych, do uzyskania certyfikatu poświadczającego kompetencje językowe w stopniu co najmniej podstawowym, tj. B2 (lista honorowanych certyfikatów w Rozporządzeniu MNiSW z dn. 19 kwietnia 2012 r.).
Target audience
Studia skierowane są do absolwentów kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, którzy posiadają przygotowanie pedagogiczne, znają język angielski co najmniej w stopniu podstawowym lub planują poznać go równolegle ze Studiami Podyplomowymi.
Druga grupa, do której skierowany jest ten program studiów to absolwenci kierunku Filologia Angielska lub Lingwistyka Stosowana, którzy posiadają przygotowanie pedagogiczne i chcieliby je rozszerzyć o kwalifikacje dydaktyczne do nauczania dzieci na etapie przedszkolnym lub na I etapie edukacyjnym (klasy I – III szkoły podstawowej).
Program nauczania
270 godzin dydaktycznych
60 godzin praktyk w placówce oświatowej*
* praktyka może być realizowana w aktualnym miejscu zatrudnienia Słuchacza
Treść nauczania
Program opiera się na wytycznych z Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela i realizuje następujące treści nauczania podzielone na moduły:
• Przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć (wstęp do językoznawstwa, kultura i historia krajów anglojęzycznych, brytyjska i amerykańska literatura dziecięca, fonetyka i fonologia j. angielskiego, gramatyka języka angielskiego, praktyczna nauka j. angielskiego według podstawy programowej)
• Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć (akwizycja i nauka języka obcego, metodyka wczesnego nauczania j. angielskiego, warsztat zabawy w dydaktyce językowej, mowa i muzyka we wczesnym nauczaniu języka)
Egzamin dyplomowy
Studia kończą się egzaminem dyplomowym w postaci prezentacji wybranej przez Słuchacza lekcji dyplomowej przeprowadzonej podczas praktyki zawodowej. Słuchacz może przygotować do prezentacji materiały multimedialne lub inne pomoce dydaktyczne. Po prezentacji Słuchacz odpowiada na 3 pytania dotyczące: 1) lekcji dyplomowej; 2) dydaktyki przedmiotu; 3) losowe pytanie z zakresu całego programu studiów – lista pytań podana co najmniej 14 dni przed egzaminem do wiadomości Słuchaczy.
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
Czesne:
semestry: 3
raty: 15
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 220zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 15 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Rytmika i Taniec
Cel
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego, niezbędnego do organizacji zajęć z zakresu rytmiki, tańca, czy edukacji muzycznej, a także zorganizowania oprawy artystycznej wydarzeń tematycznych i okolicznościowych. Absolwent pozyska kompetencje przydatne do przygotowywania i prowadzenia ćwiczeń z zakresu wychowania muzycznego, prowadzenia zespołów rytmiczno-tanecznych, organizowania czasu wolnego dzieci i młodzieży z uwzględnieniem piosenki i dramy na zajęciach pozaszkolnych. Zajęcia obejmują propedeutykę gry na instrumentach (pianino, flet).
Adresaci
Studia przeznaczone są dla nauczycieli i opiekunów pracujących z dziećmi i młodzieżą w szkołach, przedszkolach, klubach tanecznych, stowarzyszeniach itp. Studia dają przygotowanie do prowadzenia zajęć tanecznych i muzycznych, szczególnie przydatne w pracy nauczyciela wychowania fizycznego oraz zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ponadto mogą stanowić cenne uzupełnienie wiedzy i umiejętności, wzbogacając warsztat pracy wychowawcy o cenne treści pomagające zorganizować zajęcia pozalekcyjne, uroczystości i różnorodne wydarzenia z życia szkoły.
Od kandydatów na Studia nie jest wymagana znajomość gry na instrumencie muzycznym ani dyplom ukończenia szkoły muzycznej. Program nie nadaje kwalifikacji do nauczania. Osoby chcące pracować w systemie oświaty powinny posiadać już nabyte przygotowanie pedagogiczne. Program nie nadaje uprawnień do nauczania Rytmiki lub Choreografii w szkołach muzycznych.
Program nauczania
280 godzin dydaktycznych
60 godzin praktyk w placówce oświatowej*
* w poczet praktyk może być uznana aktualna praca zawodowa Słuchacza
Treść nauczania
Treści nauczania podzielone są na następujące bloki przedmiotów, obejmujące przykładowe przedmioty podane w nawiasach:
• Moduł Zagadnień zw. z Muzyką (zasady muzyki, instrumentoznawstwo, historia muzyki, literatura muzyczna, warsztaty muzyczne – propedeutyka gry na instrumentach)
• Moduł Zagadnień zw. z Rytmem i Ruchem (kształcenie rytmiczne, logorytmika, technika ruchu, dydaktyka i metodyka rytmiki)
• Moduł Zagadnień zw. z Tańcem (historia tańca, taniec współczesny, tańce narodowe, tańce w kręgu, elementy choreografii i gry scenicznej, drama, dydaktyka i metodyka tańca, oprawa wydarzeń artystycznych)
• Moduł Zagadnień zw. z Dźwiękiem i Melodią (piosenka dziecięca, dydaktyka i metodyka umuzykalnienia, kształcenie słuchu, audycje muzyczne, emisja głosu, warsztaty muzyczne – zespół wokalny)
Egzamin dyplomowy
Studia kończą się egzaminem dyplomowym w postaci prezentacji wybranej przez Słuchacza lekcji dyplomowej przeprowadzonej podczas praktyki zawodowej. Słuchacz może przygotować do prezentacji materiały multimedialne lub inne pomoce dydaktyczne. Po prezentacji Słuchacz odpowiada na 3 pytania dotyczące: 1) lekcji dyplomowej; 2) dydaktyki przedmiotu; 3) losowe pytanie z zakresu całego programu studiów – lista pytań podana co najmniej 14 dni przed egzaminem do wiadomości Słuchaczy.
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
Czesne:
semestry: 3
raty: 15
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 270zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 10 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Preparation for teaching Ethics in primary and secondary schools - postgraduate studies
Purpose of the studies
The Regulation of the Minister of National Education on the framework teaching plans for public schools dated April 3, 2019, stipulates that the framework teaching plan includes optional classes in religion or ethics for 2 hours per week in each grade (except grades I-III of Primary School). However, the Minister of National Education announced changes in the organization of ethics teaching in schools, which are to come into effect on September 1, 2023. According to the proposed changes, currently being discussed in internal consultations on the definition of the catalog of legal acts, ethics classes will be mandatory for all students who do not declare participation in religion classes, according to the following schedule:
-
from September 1, 2023 – for students of grade IV in primary schools and grade I in secondary schools of all types;
-
from September 1, 2024 – for students of grades IV and V in primary schools and grades I and II in secondary schools of all types;
-
from September 1, 2025 – for students of grades IV to VI in primary schools and grades I to III in secondary schools of all types;
-
from September 1, 2026 – for students of grades IV to VII in primary schools and grades I to IV in secondary schools of all types;
-
from September 1, 2027 – for students of grades IV to VIII in primary schools and all grades in secondary schools of all types.
In response to the aforementioned changes in educational law, we offer those interested in teaching ethics, but lacking the necessary substantive and didactic preparation, the opportunity to supplement their qualifications. The goal of the postgraduate studies Preparation for Teaching Ethics in Primary and Secondary Schools is to enhance the participants' substantive competencies in the field of ethical issues, develop the didactic skills needed to plan and conduct classes, and foster a reflective and responsible attitude in future teachers. The studies provide both substantive and didactic preparation for teaching ethics in primary and secondary schools.
Target audience
The studies are aimed at teachers or individuals who have completed studies qualifying them to work in primary or secondary schools and who wish to obtain qualifications to teach a second or additional subject – ethics. It should be noted that graduates with a bachelor's degree will only acquire qualifications to teach ethics in primary schools, while graduates with a master's degree will acquire qualifications to teach ethics in both primary and secondary schools.
Curriculum
The curriculum complies with the Regulation of the Ministry of Science and Higher Education dated July 25, 2019, and includes 3 semesters of study in the following scope:
-
270 hours of didactic classes
-
90 hours of practice (in total) in educational institutions of 2 types: primary school and secondary school
Teaching content
The program covers the following teaching content divided into modules:
-
Substantive preparation for teaching the subject or conducting classes (basics of philosophy, history and systematics of ethics, basics of logic, moral philosophy, selected issues in axiology and anthropology, social and political ethics, medical ethics, professional ethics and intellectual property protection, personalist ethics, Christian ethics)
-
Didactic preparation for teaching the subject or conducting classes (didactics of teaching ethics in primary schools, didactics of teaching ethics in secondary schools, designing ethics lessons)
Classes are conducted in a hybrid mode, using distance learning methods and techniques as well as including on-campus sessions. Classes take place on Saturdays and/or Sundays, usually every other week.
Final exam
The studies conclude with a final exam in the form of a presentation of a diploma lesson by the student. The student may prepare multimedia materials and other teaching aids for the presentation. After the presentation, the student answers 3 questions related to: 1) the diploma lesson, 2) the didactics of the subject, 3) the substantive content from the study program – a list of questions will be provided to students at the beginning of the third semester.
Fees
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza - studia podyplomowe
Cel
Słuchacze uzyskują uprawnienia do pracy w charakterze nauczyciela przedmiotu, w zakresie którego ukończyli już studia pierwszego lub drugiego stopnia (np. matematyka, biologia, historia itp.), na wszystkich etapach edukacyjnych.
Osoby zainteresowane pracą w zakresie zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zapraszamy na studia podyplomowe Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna, które również zapewniają wymagane prawem przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole i przedszkolu wzbogacone o moduł przygotowania merytorycznego do kształcenia zintegrowanego.
Target audience
Osoby aktywne zawodowo w szeroko-pojętej branży szkoleniowej i edukacyjnej, chcące zapewnić najwyższy późnym swoich usług, a także poszerzyć swoje umiejętności warsztatowe oraz wiedzę psychologiczno-pedagogiczną związaną z przekazywaniem wiedzy oraz uczeniem się.
Osoby planujące podjąć zatrudnienie na stanowiskach, na których wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego (np. pedagog szkolny, psycholog szkolny, wychowawca w świetlicy, internacie, bursie, opiekun, trener, instruktor, nauczyciel, bibliotekarz), które w dotychczasowym toku studiów nie zdobyły takiego przygotowania.
Program nauczania
290 godzin dydaktycznych
150 godzin praktyk w placówce oświatowej*
* w poczet praktyk może być uznana aktualna praca zawodowa Słuchacza
Treść nauczania
- Ogólne Przygotowanie w Zakresie Psychologiczno-Pedagogicznym (pedagogika ogólna, psychologia ogólna, psychologia społeczna i wychowawcza, psychologia rozwojowa, zaburzenia rozwoju i zachowania)
- Przygotowanie Psychologiczno-Pedagogiczne na Danym Etapie Edukacyjnym / Danych Etapach Edukacyjnych (edukacja dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacja dziecka w okresie adolescencji, podstawy andragogiki, praca z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu/szkole)
- Podstawy Dydaktyki (dydaktyka ogólna, prawo i polityka oświatowa, emisja i higiena głosu w pracy dydaktycznej)
- Dydaktyka Przedmiotu na Danym Etapie Edukacyjnym / Danych Etapach Edukacyjnych (projektowanie działań edukacyjnych, podstawa programowa, metodyka nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, metodyka nauczania przedmiotów humanistycznych, metodyka nauczania przedmiotów artystycznych, metodyka nauczania języków obcych, metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej, warsztat pracy wychowawcy, ewaluacja w dydaktykach przedmiotowych)
Egzamin dyplomowy
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
Czesne:
semestry: 3
raty: 15
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 250zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 10 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Asystent rodziny - studia podyplomowe
Cel
Target audience
Program nauczania
270 godzin dydaktycznych
30 godzin praktyki w instytucji prowadzącej pracę z rodziną*
* praktyka może odbywać się w miejscu aktualnej pracy zawodowej Słuchacza
Treść nauczania
1. Moduł Zagadnień Zawodowych:
- etyka pracy asystenta rodziny;
- definicja rodziny, jej struktura, funkcje oraz potrzeby;
- analiza własnych możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań asystenta rodziny;
- charakterystyka problemów rodziny, w tym: analiza potrzeb i problemów rodziny;
- zadania i uprawnienia asystenta rodziny;
- metodyka pracy asystenta;
- sporządzanie planu pracy z rodziną;
- problematyka mediacji w rodzinie;
- problematyka interwencji kryzysowej w rodzinie;
- pomoc w funkcjonowaniu rodziny w środowisku lokalnym;
2. Moduł Zagadnień Psychologiczno-Pedagogicznych:
- wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem problemów dotyczących rozwoju dziecka i wpływu sytuacji kryzysowych w rodzinie na zachowanie i rozwój dziecka;
- doskonalenie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stwarzających trudności wychowawcze oraz w wypełnianiu ról społecznych;
- organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży;
- organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
3. Moduł Zagadnień zw. ze Zdrowiem:
- edukacja zdrowotna;
- problemy wynikające z opieki nad niepełnosprawnym dzieckiem;
- pielęgnację niemowląt i dzieci;
4. Moduł Zagadnień Prawno-Ekonomicznych:
- wybrane zagadnienia z prawa rodzinnego, administracyjnego, karnego, cywilnego, zabezpieczenia społecznego oraz prawa pracy;
- regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- zagadnienia dotyczące uprawnień w zakresie wsparcia osób niepełnosprawnych;
- współpraca asystenta z rodzinami oraz służbami wspierającymi rodzinę;
- elementy ekonomii i organizacji gospodarstwa domowego;
Egzamin dyplomowy
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
czesne:
semestry: 3
raty: 15
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 260zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 15 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Administracja publiczna z elementami zarządzania jakością
- studia podyplomowe
Cel
Target audience
Program nauczania
210 godzin dydaktycznych
Treść nauczania
Etyka w administracji; Odpowiedzialność prawna urzędnika; Nadzór i kontrola w administracji; Postępowanie administracyjne; Postępowanie egzekucyjne w administracji; Prawo administracyjne; Prawo cywilne; Prawo finansowe; Zawieranie umów w administracji; Instytucje i źródła prawa w Unii Europejskiej; Prawo pracy; Finansowanie organów działalności publicznej. Procedury kredytowe. Finanse Unii Europejskiej; Ustrój samorządu terytorialnego; Technika prawodawcza i legislacja w administracji; Psychologiczne aspekty zarządzania jakością. Techniki negocjacji i mediacji; System zarządzania jakością wg ISO 9001/2008 – wymagania, interpretacja, dokumentacja; Audyty jakości; Proces certyfikacji; Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy.
Egzamin dyplomowy
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
czesne:
semsestry: 2
raty: 10
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 255zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 10 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Fizjoterapia w sporcie
Cel
Celem studiów jest przygotowanie ich uczestnika do pracy z osobami uprawiającymi sport rekreacyjnie oraz zawodowo. Absolwent nabędzie wiedzę i umiejętności w zakresie kinezyterapii, tapingu, fizykoterapii i hydroterapii w sporcie. Posiądzie wiedzę na temat najczęściej spotykanych kontuzji oraz ich kompleksowej rehabilitacji. Ponadto zapozna się z szerokim wachlarzem metod stosowanych w odnowie biologicznej wśród sportowców. Absolwent będzie przygotowany do wsparcia sportowca w treningu, regeneracji, rehabilitacji i optymalizacji osiągnięć.
Target audience
Studia przeznaczone są dla absolwentów kierunku wychowanie fizyczne lub fizjoterapia, którzy zainteresowani są nabyciem praktycznych umiejętności w zakresie fizjoterapii sportowej.
Program nauczania
Program obejmuje 3 semestry nauczania, na które składa się:
• 370 godzin dydaktycznych
• 30 godzin praktyki zawodowej*
* praktyka może być realizowana w miejscu zatrudnienia Słuchacza
Treści nauczania
Treści nauczania podzielone są na następujące bloki przedmiotów, obejmujące przykładowe przedmioty podane w nawiasach:
• Moduł Zagadnień Ogólnych (fizjologia wysiłku fizycznego, patofizjologia urazów sportowych, traumatologia w sporcie, trening zdrowotny, metody treningu, trening funkcjonalny, pierwsza pomoc w urazach, sprzęt ortopedyczny)
• Moduł Zagadnień Specjalnościowych (taping w sporcie, masaż sportowy, odnowa biologiczna w sporcie, drenaż limfatyczny w sporcie, hydroterapia, kinezyterapia, fizykoterapia)
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
czesne:
semsestry: 3
raty: 15
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 300zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 15 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Egzamin Dyplomowy
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w zajęciach praktycznych, zaliczenie wszystkich cząstkowych egzaminów i zaliczeń oraz zdanie ustnego egzaminu dyplomowego. Podczas egzaminu Słuchacz odpowiada na 3 losowo wybrane pytania z zakresu studiów. Lista pytań jest podana co najmniej 14 dni przed egzaminem do wiadomości Słuchaczy.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników
Fizjoterapia osób w wieku podeszłym - studia podyplomowe
Cel
Target audience
Program nauczania
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
czesne:
semestry: 2
raty: 10
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 315zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 10 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.
Medycyna Estetyczna - studia podyplomowe
Cel
Target audience
Program nauczania
Zajęcia teoretyczne i praktyczne odbywają się na terenie ANSM i na terenie współpracujących ze szkołą jednostek medycznych.
Treść nauczania
- Elementy anatomii, fizjologii immunologii narządów poddanych zabiegom estetycznym.
- Skóra, włosy, paznokcie: budowa i fizjologia, histopatologia. Wpływ czynników chemicznych, fizycznych i promieniowania na skórę.
- Patofizjologia starzenia się skóry i tkanek. Estetyczne i kosmetyczne metody zapobiegania i leczenia następstw starzenia się skóry.
- Rola lekarza medycyny prewencyjnej i przeciwstarzeniowej w planowaniu terapii estetyki medycznej.
- Dermatologia estetyczna.
- Chirurgia plastyczna i estetyczna w leczeniu nowotworów skóry.
- Wpływ chorób wewnętrznych na procesy starzenia się skóry i organizmu człowieka. Wybrane aspekty endokrynologiczne, kardiologiczne, naczyniowe.
- Rola wysiłku fizycznego i uprawiania sportu na procesy starzenia się organizmy i aspekty estetyczne funkcjonowania tkanek.
- Rola racjonalnego żywienia w medycynie estetycznej.
- Toksyna botulinowa – teoria i praktyka zastosowania w medycynie i zabiegach estetycznych.
- Chirurgia plastyczna. Informacje niezbędne w zakresie medycyny estetycznej.
- Techniki augmentacyjne.
- Stomatologia estetyczna.
- Ginekologia estetyczna.
- Nici - zastosowanie w medycynie estetycznej.
- Pacjent i personel w gabinecie lekarza medycyny estetycznej.
- Prawidłowe prowadzenie dokumentacji.
- Nowoczesne metody i techniki obrazowania skóry i tkanek stosowane w medycynie estetycznej
- Chirurgia naczyniowa – elementy wykorzystywane w medycynie estetycznej. Skleroterapia, techniki laserowe i RF w leczeniu zmian naczyniowych.
- Psychodermatologia.
- Kosmetyka lekarska- zabiegi stosowane w medycynie estetycznej.
- Podstawy farmakologii i toksykologii stosowanej w medycynie estetycznej. Alergologia.
- Peelingi i jego zastosowanie w medycynie estetycznej.
- Postępowanie w nagłych przypadkach w gabinecie medycyny estetycznej.
- Powikłania i działania niepożądane zabiegów estetycznych.
- Podstawy socjologii. Wybrane aspekty psychologii w kontaktach lekarz –pacjent.
- Laserowe techniki zabiegów medycznych wykorzystywanych w medycynie estetycznej.
- Laserowe techniki odmładzania. Techniki lekarskie w zakresie korekcji defektów estetycznych twarzy i kończyn dolnych oraz sylwetki;
- Zarządzania i marketingu w medycynie estetycznej.
- Aspekty prawne funkcjonowania praktyki lekarza medycyny estetycznej
- Zabiegi estetyczne z zastosowanie preparatów krwiopochodnych
Egzamin dyplomowy
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
czesne:
semestry: 4
Opłata za dwa semestry nauki wynosi 11 000zł brutto.
Opłatę można wnosić za jeden semestr lub za dwa semestry, nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem zajęć. Opłatę za pierwszy semestr należy uiścić nie później niż do 30.09.2022 roku. Brak wniesienia opłaty może prowadzić do skreślenia z listy studentów.
Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)
Cel
Program nauczania
Zajęcia prowadzone będą w trybie hybrydowym: wykłady on-line (ZOOM), zajęcia praktyczne w siedzibach uczelni.
Czesne
Cel
Słuchacze uzyskują uprawnienia do pracy w charakterze nauczyciela przedmiotu, w zakresie którego ukończyli już studia pierwszego lub drugiego stopnia (np. matematyka, biologia, historia itp.), na wszystkich etapach edukacyjnych.
Osoby zainteresowane pracą w zakresie zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zapraszamy na studia podyplomowe Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna, które również zapewniają wymagane prawem przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole i przedszkolu wzbogacone o moduł przygotowania merytorycznego do kształcenia zintegrowanego.
Target audience
Osoby aktywne zawodowo w szeroko-pojętej branży szkoleniowej i edukacyjnej, chcące zapewnić najwyższy późnym swoich usług, a także poszerzyć swoje umiejętności warsztatowe oraz wiedzę psychologiczno-pedagogiczną związaną z przekazywaniem wiedzy oraz uczeniem się.
Osoby planujące podjąć zatrudnienie na stanowiskach, na których wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego (np. pedagog szkolny, psycholog szkolny, wychowawca w świetlicy, internacie, bursie, opiekun, trener, instruktor, nauczyciel, bibliotekarz), które w dotychczasowym toku studiów nie zdobyły takiego przygotowania.
Program nauczania
290 godzin dydaktycznych
150 godzin praktyk w placówce oświatowej*
* w poczet praktyk może być uznana aktualna praca zawodowa Słuchacza
Treść nauczania
- Ogólne Przygotowanie w Zakresie Psychologiczno-Pedagogicznym (pedagogika ogólna, psychologia ogólna, psychologia społeczna i wychowawcza, psychologia rozwojowa, zaburzenia rozwoju i zachowania)
- Przygotowanie Psychologiczno-Pedagogiczne na Danym Etapie Edukacyjnym / Danych Etapach Edukacyjnych (edukacja dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacja dziecka w okresie adolescencji, podstawy andragogiki, praca z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu/szkole)
- Podstawy Dydaktyki (dydaktyka ogólna, prawo i polityka oświatowa, emisja i higiena głosu w pracy dydaktycznej)
- Dydaktyka Przedmiotu na Danym Etapie Edukacyjnym / Danych Etapach Edukacyjnych (projektowanie działań edukacyjnych, podstawa programowa, metodyka nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, metodyka nauczania przedmiotów humanistycznych, metodyka nauczania przedmiotów artystycznych, metodyka nauczania języków obcych, metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej, warsztat pracy wychowawcy, ewaluacja w dydaktykach przedmiotowych)
Egzamin dyplomowy
Koszta
150zł opłata za wypromowanie i egzamin dyplomowy
Czesne:
semestry: 3
raty: 15
wysokość czesnego (1 rata w złotówkach): 270zł
*nie dotrzymanie terminu płatności skutkuje przeniesieniem na system 10 rat
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczelnia uruchamia studium po zgłoszeniu się minimalnej liczby uczestników.